Planowanie pracy dydaktycznej ma zapewnić zwiększenie skuteczności nauczania oraz kontrolę nad przebiegiem i wynikami kształcenia. Opracowany plan wynikowy opiera się na podstawie programowej, standardach wymagań egzaminacyjnych, realizowanym programie nauczania oraz uwzględnia umiejętności i możliwości moich uczniów.
Opracowany plan wynikowy zawiera: 1. krąg tematyczny 2. temat dnia 3. treści nauczania ( temat zajęć ) 4. środki dydaktyczne ( p.s. – numer strony podręcznika „Już w szkole”semestr pierwszy, ćw.s.- numer strony zeszytu ćwiczeń cz. pierwsza„Obserwuję, przeżywam, poznaję..., m. s. – numer strony zeszytu ćwiczeń cz. pierwsza „Matematyka”) 5. zoperacjonalizowane umiejętności i wiadomości uczniów ( przewidywane osiągnięcia uczniów ) 6. zakres wymagań programowych ( P treści podstawowe, Pp – treści ponadpodstawowe ) 7. numer podstawy programowej 8. numer standardu wymagań egzaminacyjnych 9. ewaluacja ( uwagi o stopniu opanowania treści nauczania)
Tygodniowy plan wynikowy dla klasy III nauczania zintegrowanego w oparciu o Program nauczania dla I etapu – edukacji wczesnoszkolnej NOWA ERA
1. Już w szkole ! 2. Witamy szkołę, żegnamy wakacje. 3. Rozmowa z uczniami na temat nauki w nowym roku szkolnym. Układanie ustnych odpowiedzi, uzupełnianie zdań na podstawie wiersza pt. „Pożegnanie wakacji”. Przypomnienie znaków przestankowych. Ćwiczenia i zabawy integracyjne. Pisanie i odczytywanie liczb w zakresie 100. 4. p.s. 3, ćw.s.6, m.s.5,6 5. 6. 7. 8. - czyta głośno tekst P 18 1(1b) - rozumie cicho czytany tekst P 19 - układa wypowiedzi dotyczące tekstu P 12 samodzielnie układa i zapisuje krótkie opowiadanie korzystając ze zgromadzonego słownictwa P 22 2 (1a) - zna rodzaje i pisownię najczęściej spotykanych znaków przestankowych P 24 - pisze kształtnie i czytelnie P 21 2 (5c) - zapisuje i odczytuje liczby dwucyfrowe P 27 3 (6a) - wyróżnia cyfrę jedności i dziesiątek P 27 3 (6a) - rozwiązuje zagadki matematyczne P 30 5 (5a) - wykonuje proste ćwiczenia ogólnorozwojowe P 53, 54 - dba o bezpieczeństwo własne i kolegów P 38 5 (8b) 9. Ewaluacja
1. Już w szkole ! 2. Dbamy o nasze środowisko. 3. Słuchanie opowiadania pt. „Klatka schodowa”. Uzupełnianie kart obserwacji środowiska i zachowań ludzi. Uładanie zdań do ilustracji. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 typu : 47 + 20; 67 – 20. Zabawy ruchowe z piłkami i skakankami. 4. p.s. 4, 5 ćw.s.7, 8 m.s. 7, 8
5. 6. 7. 8.
- czyta głośno tekst P 18 1 (1b) - rozumie cicho czytany tekst P 19 - dostrzega, opisuje i wyjaśnia działania człowieka oraz ich skutki dla świata roślin i zwierząt P 32 3 (2c) - planuje i wskazuje co może zrobić dla ochrony środowiska P 33 5 (8e) - uzupełnia i pisze zdania w oparciu o własne doświadczenia P 21,22 3 (7a) - dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100 P 28 (5a) - porównuje liczby dwucyfrowe P 26 3 (6a) - wskazuje składniki oraz sumę w działaniach Pp - uzupełnia tabelki funkcyjne Pp - aktywnie uczestniczy w grach i zabawach ruchowych P 53 5 (8c) - przestrzega reguł w grach i zabawach ruchowych P 54 5 (8b) 9. Ewaluacja :
1. To Polska właśnie. 2. Wspominamy wakacje, wędrując po mapie. 3. Wspominamy lato i wakacje, rozmawiając przy mapie Polski o różnych miejscach letniego wypoczynku. Znaki, kolory i kierunki na mapie. Układanie i pisanie zdań o wakacjach. Pisownia wielka literą. 4. ćw.s.12, mapa fizyczna Polski 5. 6. 7. 8. - czyta głośno tekst P 18 1 (1b) - rozumie cicho czytany tekst P 19 - posługuje się mapą, wyjaśnia znaczenie kolorów i znaków na mapie Pp 1 (2b) - opowiada o swoich wakacjach P 12 5 (1) - układa zdania na podany temat P 23 2 (3) - pisze kształtnie i czytelnie P 21 2 (5c) - właściwie stosuje wielką literę P 24 2 (3) 9. Ewaluacja :
1. To Polska właśnie. 2. Wakacyjne wędrówki. 3. Głośne czytanie wiersz pt. „Wakacje na mapie”. Opowiadanie i podpisywanie ilustracji. Ćwiczenia w pisaniu wyrazów z rz po spólgłoskach. Dodawanie i odejmowanie typu: 28 = 5; 43 – 8. Wykonanie ramki do pocztówek – papieroplastyka. 4. p.s.6, 7 ćw.s.10, 11 m.s.9, 10, mapa fizyczna Polski, pocztówki, 5. 6. 7. 8. - czyta głośno tekst P 18 1 (1b) - rozumie cicho czytany tekst P 19 - opowiada o wydarzeniach przedstawionych na ilustracje P 12 - układa i zapisuje tytuły do ilustracji P 21 2 (5a) - wskazuje na mapie miejsce swojego wypoczynku wakacyjnego Pp 1 (4e) - poprawnie zapisuje wyrazy z rz po spółgłoskach P 24 2 (3) - dodaje i odejmuje w zakresie 100 P 28 5 (5a) - rozwiązuje jednodziałaniowe zadania tekstowe P 30 3 (8) - tnie, zagina i modeluje karton P 41 - planuje swoją pracę P 42 9. Ewaluacja :
1. To Polska właśnie. 2. Nasza miejscowość – jej piękno i historia. 3. Opowiadanie o najważniejszych wydarzeniach z historii naszego miasta oraz zabytkach. Czytanie z podziałem na role opowiadania „Zwiedzamy zabytki. Ocena zachowania głównej bohaterki opowiadania. Pisownia wyrazów z ó wymiennym i niewymiennym. Określanie cech charakterystycznych różnych krajobrazów Polski. Dodawanie i odejmowanie liczb typu: 36 + 5; 56 – 9. Zabawy i gry ruchowe przygotowujące do gry w piłkę nożną. 4. p.s.8, 9 ćw.s.13 – 15 m.s.11, 12 , ilustracje, przewodniki turystyczne, mapa fizyczna Polski 5. 6. 7. 8. - głośno czyta tekst P 18 1 (1b) - rozumie cicho czytany tekst P 19 - uważnie słucha wypowiedzi innych P 15 - opowiada o zachowaniu głównej bohaterki P 12 1 (2b) - wykorzystuje informacje z tekstu do wykonywania ćwiczeń praktycznych P 20 4 (1) - korzysta z różnych źródeł informacji o swojej miejscowości P 3, 20 4 (1) - poprawnie pisze opracowane wyrazy z ó wymiennym i niewymiennym P 24 2 (3) - dodaje i odejmuje w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego P 28 5 (5a) - stosuje terminy : odjemna, odjemnik różnica P - dostrzega zależności między dodawaniem i odejmowaniem P 28 3 (6a) - aktywnie uczestniczy w grach i zabawach ruchowych P 53 5 (8c) - przestrzega reguł obowiązujących w grach zespołowych P 55 5 (8b) 9. Ewaluacja :
W opracowaniu wykorzystano : „Scenariusze zajęć dziennych klasa trzecia semestr pierwszy część 1” – wydawnictwo Nowa Era – praca zbiorowa
Opracowała: Jolanta Piasecka
|